Back to top

Blog over bloggen

Bloggen voor bedrijven, levert dat wel iets op? Een vraag die wij regelmatig krijgen. Wij hebben er een simpel antwoord op: ja! Een blog is een essentieel onderdeel van jouw contentstrategie. In deze post vertellen wij je waarom het interessant is om een blogpagina voor jouw bedrijf te hebben én bij te houden.

ONDERSCHEIDEN EN INSPIREREN

In wat voor branche jouw bedrijf ook gevestigd is, de kans is groot dat er (online) genoeg concurrentie op de loer ligt. Een blogpagina kan jou helpen om jouw bedrijf te onderscheiden van de rest. Hoe? Door waarde te creëren! Heb jij bijvoorbeeld een bakkerswinkel? Dan is het natuurlijk super leuk om het recept van de favoriete koekjes van de bakker te delen. Zo’n post is persoonlijk, informatief, inspirerend én het onderscheid je van de rest.

AUTORITEIT UITSTRALEN

Naast inspireren helpt een blog jouw bedrijf professioneel te onderscheiden. Deel bijvoorbeeld educatieve posts waardoor lezers en klanten jou als de specialist gaan zien in jouw vakgebied. Grote kans dat de klant jouw producten of diensten af neemt in plaats van die van de concurrent.

WEBSITE BEZOEKERS GENEREN 

Nog zo’n reden waarom een blog bijhouden écht niet mag ontbreken in jouw contentstrategie: het levert meer websitebezoekers op! Heb jij bijvoorbeeld een inspirerende blogpost geschreven met tips om jouw interieur Christmas proof te maken? Deel deze dan op alle social media kanalen. Grote kans dat jouw volgers doorklikken! Nog een voordeel: Google wordt er blij van als jij maandelijks een kwalitatief stuk content op jouw website publiceert. Hierdoor wordt jouw website sneller gevonden in zoekresultaten. Hoe meer website clicks, hoe meer leads. 

 

HOW TO START?

Ben jij overtuigd en ready om aan de slag te gaan met jouw blogpagina? You go! Wij helpen je op weg bij het starten van jouw blogpagina:

Contentkalender

Voordat je begint met schrijven is het aan te raden om vast te leggen hoe vaak je een blogpost gaat publiceren. Je kan dit bijvoorbeeld een keer per week of een keer maand doen. Maak je blogplanning onderdeel van je contentkalender. Consistency is key!

Tone of voice

Bedenk voordat je begint met het schrijven van blogposts goed wie jouw lezers gaan zijn. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat een duidelijke tone of voice impact heeft op hoe betrouwbaar jouw doelgroep jouw bedrijf ervaart. Bedenk dus goed hoe je jouw doelgroep gaat aanspreken.

SEO 

Zoals wij al eerder vertelden is Google gek op een kwalitatief stuk content. Om jouw vindbaarheid nog meer te vergroten is het aan te raden om je te verdiepen in SEO. Doe bijvoorbeeld een zoekwoordanalyse omtrent het topic waar je over schrijft en maak gebruik van een overzichtelijke META structuur

Get started

Je hebt een planning gemaakt, je hebt jouw tone of voice gedefinieerd.. Nu is het tijd om daadwerkelijk blogposts te gaan creëren! Naast een foutloze en interessante tekst is het beeld bij een blogpost net zo belangrijk. We worden dagelijks platgebombardeerd met content op alle verschillende kanalen. Een aantrekkelijk beeld is daarom ontzettend belangrijk om de aandacht van jouw doelgroep te trekken. 

 

Ben jij enthousiast geworden om aan de slag te gaan met jouw blogpagina, maar ontbreekt de tijd binnen jouw team of heb jij hulp nodig om op weg te komen? No worries. Laten we sociaal zijn en kennismaken! Wij helpen jou graag op weg met het creëren en onderhouden van jouw blog. 

Post a Comment